9.2.10

Ay vant tu brek frii!

Çalıştığım şirkette tek avukatım. Ve şirket maalesef mühendisten geçilmiyor. Ve onların çoğu üst düzey yönetici. Ve benim hepsine dönem dönem laf anlatmam gerekiyor. Ve son 10 gündür neredeyse her gün bir başka mühendise açıklama yapmam gerekti. Ve onları bir şeylere ikna etmem...
Neden ikna etmeye çalıştığımı bilmiyorum. İkna etmek zorunda olmadığımı biliyorum. Ama bir anda kendimi karşımdakini ikna etmeye çalışırken buluyorum. İkna etmeye çalıştığım adamlardan en anlayışlısı "kes-yapıştır"dan kurşun kalemle yazdığı metnin üzerine başka bir metni kesip bantla yapıştırmayı anlıyor. "Ortak akıl"dan ot bok için toplantı yapıp sonuca ulaşmayacak laflamaları kastediyor. Bir diğeri -daha sinir bozucu olanı- mühendisliğine bakmadan haklı fesih-geçerli fesih diye bir ayrımın olmadığından bahsediyor. Bir diğeri -nispeten akıllı olanı- "yeknesaklık"ı sevmiş olsa gerek, "yenkesaklık"ı cümle içinde kullanıyor ve ara sıra gecenin 11'inde arayıp sözleşmeye göz atmamı istiyor. En akıllısı "evleviyetle"yi yanlış yazılmış diye bana geri gönderiyor.

Kendimi hiç bu kadar yalnız hissetmemiştim. Sırf benzer bir şekilde akıl yürüttüğüm biriyle, duyulan bir ses çıkarabilmek için avukat kadrosunun genişletilmesini isteyeceğim.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben yaklaşık 600 mühendisin çalıştığı bir şirkette 3 avukattan biriyim... ürün garantisi ile verilen bakım hizmeti arasındaki farkı anladıkları gün kurban keseceğim...evrenin bir köşesinde seninle aynı acıları çeken başka avukatlarda var:(((

nevzat

etipuf dedi ki...

tam cümleyi hatırlamıyorum ama "ne olan biteni değiştirecek kadar akıllıyız ne de göremeyecek kadar salak sanrım en kötüsü de bu..."böyle birşeyler diyordu murathan mungan yüksek topuklarda sanırım...

şenay izne ayrildi dedi ki...

"yeknesak" ı cümle içinde kullanan ben olabilirim (hor görülmesin garipler, şeker de yiyebilsinler).

doli incapax dedi ki...

60 müyendiz artı bir olarak beni de alır mısınız aranıza?

- bu hukuk çok mantıksız avkat hanım yaaa... (bu da yönetici müyendiz)
- hayır, değil. sadece siz hatalı bir mantık kurmaya çalışıyorsunuz.
- ama...
- müyendiz bey, lütfen elmalarla armutları toplamayalım.
- hmmm...

artık her şeyi matematiksel bir akıl yürütme üstünden anlatıyorum. bazen "çok ciddi sorunları" oluyor:

minval ne demek? (bu makul bilmez bilmez adam)
cari ne demek? (bu da tamam olsun)
tanzim ne demek? (bu da tamam olsun mu yiyosa?!)

neyse, mühendisleri boşver, cumartesi gelsin artık da içelim!

AluminyumFolyo dedi ki...

@etipuf, en kötüsü mü bilmiyorum ama bayağı kötü :)

@ şenay izne ayrıldı, "yeknesaklık" kullanılsın zaten cümle içinde, teşvik edelim hatta bunu. benim sorunum "yenkesaklık"la :)

@dolican, buraya gelsene sen... cumartesiye az kaldı!..

AluminyumFolyo dedi ki...

@ nevzat, hoşgeldin... sevindim başkalarının da acı çekmesine :))

doli incapax dedi ki...

Schadenfreude ;)
geyiği hatırlamıyorsan gugıl it bebeyim oh yeee.

porti.